10 febr. 2019 – De fractie van Maarssen 2000 maakt zich zorgen over de toegankelijkheid van hulp die verleend zou moeten worden aan inwoners. Steeds vaker krijgen wij meldingen dat het WMO loket telefonisch niet bereikbaar is. Dat er niet doorverbonden wordt. Dat inwoners verteld wordt, sorry we lopen 4 maanden achter. Ja sorry we hebben het niet op orde. Ook krijgen we meldingen dat aanvragen niet binnen de termijn worden afgehandeld. Dat er van gesprekken geen verslag wordt gemaakt. Dat inwoners regelmatig te horen krijgen, ja die werkt hier niet meer, dus uw situatie is bij ons niet bekend. Ook vernemen we dat er bij Sociale Zaken dossiers blijven liggen of dat inwoners te maken hebben met terugvorderingen, waar ze niet tijdig over geïnformeerd zijn. Dat inwoners, zonder huisbezoek, door de leverancier gekort worden op huishoudelijke zorg.

Kortom deze signalen vinden wij zorgelijk.

Wij vragen uw hulp om een beter beeld van deze situatie te krijgen en vragen u ons uw ervaringen te melden (positief en negatief). Wij kunnen dan gerichter vragen stellen aan het college over de gang van zaken.

U kunt ons mailen riette.habes@maarssen2000.nl

Stuurt u s.v.p ook een kopie van de melding aan de Adviesraad Sociaal Domein: Adviesraad.stichtsevecht@gmail.com